Spagetti med köttfärssås

Idag blev det rester från gårdagens matlagning till lunch. Gott, enkelt och snabbt (ca 30 min).
 
1 gul lök, hackad
ca 800g - 1 kg köttfärs (jag använder oftast nötfärs)
2 påsar tacokrydda
2 burkar krossade tomater
1,5-2 dl hot chilisås
ca 2,5 dl chunky salsa
3 små konserver hela champinjoner
Alpnaerings vitlökspulver eller vitlöksklyftor
Oregano
svartpeppar
salt
olja
 
spagetti
en klick smör
 
1. Fräs löken i lite olja. . 
2. Tillsätt sedan köttfärsen och häll i två påsar tacokrydda när köttfärsen börjar bli genomstekt. 
3. Häll i krossade tomater, chunky salsa, hot chilisås.
4. Smaka av med oregano, vitlökspulver eller vitlöksklyftor, salt och peppar. 
5. Sist häller du i champinjonerna så de bara blir varma.
 
Koka spagettin som det står på förpackningen och tillsätt en klick smör för att ge spagettin glans, detta efter du hällt av vattnet.
 
 
Om du har rester från tacosen dagen innan kan du använda den i köttfärssåsen. Jag och min sambo gillar att toppa måltiden med lite ketchup och riven ost. Sen är det bara att njuta av den enkla måltiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0